Phishing














Am ajuns și aici. Primul post din luna octombrie, cât și cel de-al 11-lea post de pe blog. Azi vreau să discut despre un lucru pe care-l consider foarte important. Cred ca toți am auzit de Phishing. E chestia aia cu mail-urile false pe care le trimit unii ca să-ți afle numărul de card și pinul, sau alte informații perosnale. Treaba e că băieții ăștia sunt așa inteligenți de nici nenea Hawking nu se compară. Eu nu am un cont la nicio bancă. Nici nu-mi trebuie... toți banii de care am nevoie sunt la ai mei. Cu toate acestea, primesc intr-o zi un mail de la Raiffeisen. Îl deschid. Îmi cerea să scriu într-o pagină web (pagină ștearsă de mult) numărul contului meu și pinul, în vederea setării unui nou sistem de securitate la Raiffeisen Online. Așa o fi, dacă zic ei... După un timp, alt mail. Contul meu a fost blocat după 3 incercări greșite de autentificare. Mai jos scria că tipu' care cică a vrut să-mi spargă contu, a zis că e din Ungaria. Și de data asta trebuia să-mi dau numărul și pinul.
Mă rog. Oricum, ăștia se mișcă la viteza luminii, în sensul opus rotației Pământului. Sub sigla băncii scrie 2006, deși mai sus, mi se aduce la cunoștință că tentativele de autentificare au fost in august 2009. Ne-am dat în aia-a mă-sii cu viteza asta. Și mai e ceva. Jos de tot scrie că "Any views or opinions expressed are solely those of the author and do not necessarily represent those of P B Bennett & Sons.", adică "Orice punct de vedere sau opinie prezentată mai sus, este strict părerea autorului și nu reprezintă in mod obligatoriu aceea a P B Bennet & Sons." Ăștia cine mai sunt? Nenea Bennet și plozii?
În fine... mi se pre absolut incredibil cu poți face o pagină web falsă, trimite mailuri false la zeci, sute, mii de adrese și să faci greșeli ca un om care trebuie să gândească îndelung până să inspire? Lasă-tede meserie, prietene... nu-ți iese.
0 Responses